Ο τύπος έγραψε. Αφιέρωμα - Συνεντεύξεις



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΓΟ ΕΛΟΧΙΜ

Συναντήσαμε τον ταχυδακτυλουργό  ΜΑΓΟ ΕΛΟΧΙΜ .
 Θελήσαμε να τον ρωτήσουμε κάποια πράγματα για την τέχνη της ταχυδακτυλουργίας.
 Έχοντας μακροχρόνια παρουσία στον χώρο του comedy magic show,δεν αρνήθηκε να μας δώσει κάποιες απαντήσεις, ικανοποιώντας λίγη από την περιέργεια μας.


  • Τι είναι η μαγεία;
Ξεκινάμε με δύσκολη ερώτηση, θα μπορούσα να σου πω ότι μαγεία είναι εκείνη η ενέργεια που καταλύει την λογική και τους νομούς της φυσικής και της χημείας, όμως οι ορισμοί δεν εμπεριέχουν συναισθήματα και δεν μου άρεσαν ποτέ. Θα σου πω λοιπόν ότι τη μαγεία ο καθένας μας την αντιλαμβάνεται ξεχωριστά, είναι ότι μπορεί να μας βγάλει από την πραγματικότητα μας και να μας κάνει να αισθανθούμε διαφορετικά.

  • Πως αποφασίσατε να γίνεται ταχυδακτυλουργός;
Πραγματικά δεν ξέρω, πιστεύω είναι κάτι που τελικά δεν το επιλέγεις, αυτό σε επιλέγει.
Από μικρός  θυμάμαι να με γοητεύει η εικόνα του ταχυδακτυλουργού, αυτής της ζωντανής φιγούρας βγαλμένης από τον κόσμο της φαντασίας και του παραμυθιού. Περίεργοι χαρακτήρες διαφορετικοί από όλους τους άλλους performers. Απόλυτα ακριβείς σε αυτό που έκαναν, έχοντας πάντα ένα πέπλο μυστηρίου γύρω τους.  Με τρέλαινε η ικανότητα τους να "παίζουν" με τα μάτια και το μυαλό τον θεατών, κάνοντας το να φαίνεται απλό, έτσι σαν να έχουν υπερφυσικές δυνάμεις.
Αργότερα βέβαια συνειδητοποίησα ότι αυτό τελικά μου αρέσει  να κάνω περισσότερο απο οτιδήποτε άλλο. Να είμαι ένας διασκεδαστής που με όπλο την τέχνη της ταχυδακτυλουργίας να προσπαθώ κυρίως να διασκεδάσω, αλλά και κατ επέκταση να ψυχαγωγήσω, ακόμη και να προβληματίσω, τους θεατές με το εκάστοτε  magic act.


  • Ποια είναι η σχέση σας με το κοινό;
Μαγική!
 Κατ αρχήν τα κόλπα που παρουσιάζω είναι διαδραστικά και επειδή απευθύνομαι σε παιδιά, τα οποία είναι ένα δύσκολο και αυθεντικό κοινό, αν δεν έχεις ουσιαστική επικοινωνία και αλληλεπίδραση το  έχασες το παιχνίδι. Δεν αρκεί απλά να βγεις και να κάνεις ένα performing, παίζοντας απλά ένα ρόλο και παρουσιάζοντας κάποια trick.
 Κάθε φορά δίνεις εξετάσεις, κάθε φορά δίνεις την ψυχή σου.
 Γιατί όπως λέει και το τραγούδι, πώς να κρυφτείς από τα παιδιά, έτσι και αλλιώς τα ξέρουν όλα.


  • Ποια τα επόμενα σας σχεδία;
Πρώτον να συνεχίσω να κάνω comedy magic show  σε prive χώρους, και δεύτερον θεατρικά ήδη κάναμε την πρώτη μας απόπειρα με την παράσταση  <ΜΑΓΙΚΑ ΓΕΝΕΘΛΕΙΑ> μαζί με εξαιρετικούς συνεργάτες.
Αυτή τη περίοδο ετοιμάζουμε μια καινούρια παράσταση με ταχυδακτυλουργικά, που  προσδοκώ να ταξιδέψει όσο πιο μακριά γίνεται, ώστε ο κόσμος να γνωρίσει και να αγαπήσει την τέχνη της ταχυδακτυλουργίας.


  • Τι παίζει μεγαλύτερο ρόλο στο κόλπο τεχνική η  παρουσίαση;
Και τα δυο έχουν εξίσου σημαντικό ρόλο, στην ουσία δεν είναι μόνο αυτά, ένας ταχυδακτυλουργός,  θα πρέπει να έχει δεξιοτεχνία δηλαδή να γνωρίζει άρτια μυστικά και τεχνικές. Να έχει μια αξιοπρεπή σκηνική παρουσία, μην ξεχνάμε οτι ο ταχυδακτυλουργός  είναι ένας performer. Όπως έχει πει και ένας από τους μεγαλύτερους ταχυδακτυλουργούς ο Robert-Houdin ο ταχυδακτυλουργός είναι ένας ηθοποιός που κάνει τον μάγο.  Και βέβαια να έχει αξιόπιστα magic tools. Συν το οτι η ταχυδακτυλουργία είναι εικόνα οπότε μπαίνει και το θέμα των οπτικοακουστικών εφέ, δηλαδή του κατάλληλου φωτισμού και της κατάλληλης μουσικής. Στην ουσία ότι ισχύει για όλους τους performers.


  • Είσαι μάγος η ταχυδακτυλουργός;
Λοιπόν αυτό είναι κάτι που πραγματικά με εκνευρίζει αφάνταστα.
Εάν ανατρέξουμε στο λεξικό στην αιτιολογία τον δυο αυτόν λέξεων, εσείς πια από τις δυο πιστεύετε οτι ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα;
  Εγώ πιστεύω ταχυδακτυλουργός.
 Βέβαια ταχυδακτυλουργός δεν είναι μόνο αυτός που έχει γρήγορα χέρια, χρειάζονται όπως είπαμε και πριν και άλλες δεξιότητες. Ένεκα όμως του μάρκετινγκ αναγκάζομαι να χρησιμοποιώ και το μάγος ως πιο "πιασαρικο".


  • Ποια η γνώμη σου για τα talent show; Έχουμε δει αρκετούς ταχυδακτυλουργούς να διαγωνίζονται. Εσύ έχεις συμμετάσχει η θα ήθελες;
Τα περισσότερα από τα talent show είναι απλά κρεατομηχανές ταλέντων στο βωμό της αρένας της τηλεθέασης. Πέραν της εφήμερης δημοσιότητας, αν φυσικά γλυτώσεις των εξευτελισμό από τους κριτές, δεν έχουν να δώσουν κάτι άλλο.
 Δεν έχω πάρει μέρος αν και με είχαν προσεγγίσει από αρκετά, και δεν μετάνιωσα εκ των υστέρων για τα όχι αυτά.
 Φυσικά και δεν κατακρίνω συναδέλφους που πάνε, μάλιστα ορισμένοι παρουσίασαν εξαιρετικά act.  Απλά εμένα δεν μου αρέσει. Αν στο μέλλον υπάρξει κάτι που θα μου κάνει το κλικ, γιατί όχι.



  • Από ταινίες σχετικές με μάγους, The Illusionist, The Prestige, η Now You See Me;
Με κλειστά μάτια το The Prestige.  Αρκετά έξυπνο, ολόκληρη η ταινία ένα trick.


  • Μιας και η σελίδα  μας απευθύνεται σε γονείς, εσείς έχοντας έρθει σε επαφή με αρκετούς , ποια η αντιμετώπιση τους στο κομμάτι της παιδικής ψυχαγωγίας;
Πιστεύω ότι σήμερα οι γονείς το ψάχνουν πολύ.  Έχουν όλα τα μέσα ώστε να κάνουν  την καλύτερη δυνατή επιλογή.  Αν σκεφτείς ότι όταν ήμουν εγώ μικρός δεν ήταν διαδεδομένο να υπάρχει σε κάποιο  παιδικό παρτυ μάγος, καταλαβαίνεις πόσο τα πράγματα άλλαξαν. Οι γονείς είναι απαιτητικοί, θέλουν το καλύτερο και δίνουν μεγάλη σημασία, στην ευχαρίστηση των παιδιών. Για αυτό ειδικά στης μέρες μας δεν φοβούνται να στερηθούν προκειμένου να προσφέρουν στα παιδιά τους χαρά.







Το success story του μάγου Ελοχίμ

Συναντήσαμε τον ‘Μάγο Ελοχιμ’ οπου τα τελευταία χρόνια είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους και περιζήτητους Ελληνες ταχυδακτυλουργούς. Θελήσαμε να κλέψουμε λίγες από τις μαγικές στιγμές του, κάνοντας μια συνέντευξη εφ’ολης της ύλης μαζί του.

  • Πως ξεκίνησε η ενασχόληση σου με την τέχνη της ταχυδακτυλουργίας;
Μεγάλωσα σε ένα μικρό χωριό του νομού Ευρυτανίας, όπου δεν είχαμε την δυνατότητα να παρακολουθούμε συχνά θεάματα. Ένα καλοκαιρινό απόγευμα, ήρθε στην πλατεία του χωριού ένας ταχυδακτυλουργός.
Θυμάμαι ότι με παρότρυνε να κάνω ένα μαγικό κόλπο μαζί του. Περιττό να σου πω πόσο εντυπωσιάστηκα. Αυτό ήταν το πρώτο μου ερέθισμα και η πρώτη μου επαφή με την τέχνη της ταχυδακτυλουργίας. Αρκετά χρόνια μετά όταν ήρθα στην Αθήνα, θέλησα να επαναφέρω την παιδική μου ανάμνηση, μαθαίνοντας ο ίδιος ταχυδακτυλουργικά


  • Πως αποφάσισες στην πορεία να ασχοληθείς επαγγελματικά με αυτό;
Θα έλεγα πως ήταν ένα συνονθύλευμα συγκυριών που έκαναν την ταχυδακτυλουργία τη βασική μου ενασχόληση.
Έχω κάνει πάρα πολλές δουλειές και ειδικά τα τελευταία χρόνια έχω βιώσει όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλοι λόγω της κρίσης, Όμως η ανταπόκριση του κόσμου μέσα από αυτή την δουλεία ήταν τόσο θετική και άμεση που δεν μπορούσα να το παραβλέψω. Μοιραία έγινε ο δρόμος μου.

  • Σε τι κοινό απευθύνεσαι, και που μπορεί να σε βρει κάποιος ;
Κυρίως σε παιδιά. Θα με βρεις όπου λαμβάνει χώρα ένα event που αφορά παιδιά. Είτε είναι παρτυ γενεθλίων, είτε παιδική θεατρική παράσταση, είτε σχολικές εκδηλώσεις. Με χαρά πηγαίνω και μεταδίδω λίγη από τη μαγεία μου.

  • Γιατί παιδιά και όχι ενήλικες; Και ποιες είναι οι δυσκολίες που μπορεί να συναντήσεις;
Τα παιδιά είναι πιο δύσκολο κοινό από τους ενήλικες. Λένε ακριβώς ότι σκέπτονται. Όμως η επικοινωνία που μπορείς να αναπτύξεις μαζί τους είναι πέρα ως πέρα μαγική.
Η δυσκολία σε αυτή την δουλεία είναι να τα καθηλώσεις.
Σε οποιοδήποτε χώρο και να παίζεις, από το μικρότερο σαλόνι σπιτιού μέχρι το μεγαλύτερο θέατρο πρέπει να τα κερδίσεις. Τα παιδιά έχουν φοβερό ένστικτο με το οποίο δεν μπορείς να αναμετρηθείς, για αυτό πρέπει να είσαι αληθινός μαζί τους

  • Ποια είναι τα στοιχειά που σε κάνουν να ξεχωρίζεις ως ταχυδακτυλουργός;
Σε αυτό θα πρέπει να απαντήσουν άλλοι. Εγώ απλά θα σου πω ότι μου αρέσει πολύ αυτό που κάνω. Σε κάλυψα;

  • Πως φροντίζεις να εξελίσσεσαι πάνω στην τέχνη της ταχυδακτυλουργίας;
Φροντίζω να βελτιώνομαι συνεχώς στο τεχνικό κομμάτι, να ανανεώνω τα νούμερα μου και να παίρνω καινούριο εξοπλισμό. Επίσης να παρακολουθώ μαθήματα κινησιολογίας και εκφραστικών μέσων. Θεωρώ αυτά είναι τα στοιχεία, που κάνουν έναν performer να ξεχωρίζει.

  • Τι κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου;
Παρακολουθώ πολύ θέατρο, αν μπορούσα κάθε μέρα θα ήμουν στο θέατρο. Το λατρεύω για αυτό μου αρέσει να είμαι, περά από θεατής και δημιουργός, για να το ζω από όλες τις πτυχές του.

  • Έχοντας μια επιτυχημένη παρουσία στον χώρο, ποιο είναι το μήνυμα που θες να στείλεις;
Να κάνει ο καθένας αυτό που του αρέσει με αγάπη και αφοσίωση. Γιατί καμία φορά από μια ιδέα που μας φαίνεται ασήμαντη, μπορεί να έρθει η λύση. Έξαλλου η μαγεία σου δείχνει ότι και τα πιο αδύνατα πράγματα μπορούν να πραγματοποιηθούν.



<<Μάγος Ελοχίμ ο πιο μαγικός ταχυδακτυλουργός
Ένας από τους πιο περιζήτητους έλληνες ταχυδακτυλουργούς είναι ο μάγος Ελοχίμ. Τα τελευταία χρόνια στις παραστάσεις του με τα περίφημα μαγικά του κόλπα καθηλώνει μικρούς και μεγάλους και δικαιολογημένα θεωρείται από τους πιο πετυχημένους ταχυδακτυλουργούς. Η τέχνη του είναι πράγματι μοναδική και η παρουσία του ξεχωριστή.>>




Ο μάγος Ελοχίμ, μας μιλάει στο Open Mind για την αγάπη του για τα ταχυδακτυλουργικά, για τις δυνατότητες αυτού του επαγγέλματος στον θεατρικό χώρο και διάφορα ακόμα...

  • «Μάγος Ελοχίμ», αρχικά πώς προέκυψε το όνομα αυτό;

Τους Ελοχιμ τους συναντάμε σε θρησκευτικά  κείμενα όπως  πάλαια και  καινή διαθήκη , στο βιβλίο του Ενώχ, και στην Γένεσης. Σε μετάφραση  Ελοχιμ σημαίνει “ενάρετος”.  Η επικρατούσα θεωρία είναι ότι ήταν ένα είδος  – τάγμα  αγγέλων, που έτρεφαν μεγάλη αγάπη για τους ανθρώπους και είχαν ως μόνο στόχο να τους  προστατεύουν. Στην ουσία Ελοχιμ είναι αυτό που λέμε (φύλακας άγγελος). Υπάρχουν και άλλες θεωρίες  που όμως δεν της δέχεται  η εκκλησία και πιθανόν είναι μύθος.

Λέγεται ότι οι Ελοχιμ κάποια στιγμή προστάτευαν τόσο πολύ τους ανθρώπους που παράκουγαν ακόμη και της εντολές του θεού και δημιουργού τους . Με αποτέλεσμα ο θεός να τους εκδιώξει από τον παράδεισο και να γίνουν έκπτωτοι . Ακόμη και τότε όμως οι  Ελοχιμ συνέχισαν ως πεσόντες άγγελοι να προστατεύουν και να αγαπούν με το ίδιο σθένος τους ανθρώπους. Από την πρώτη φορά που άκουσα αυτήν την ιστορία με εντυπωσίασαν αυτά τα ενάρετα όντα με την  απέραντη ανιδιοτελή αγάπη και αφοσίωση. Και έτσι αποφάσισα να κρατήσω το Ελοχιμ ως καλλιτεχνικό όνομα.


  •  Δραστηριοποιείστε στον χώρο των παιδικών διοργανώσεων και θεατρικών θεαμάτων με την ονομασία «ζαβολιές», Μιλήστε μου λίγο για την ομάδα σας και πώς μπορούμε να σας βρούμε;

Οι  ζαβολιές είναι μια ομάδα που απαρτίζεται  από κλόουν και ταχυδακτυλουργούς. Οι περισσότεροι είναι με σπουδές στα παιδαγωγικά και έχουν ως παράλληλη  ή ακόμα και μόνιμη εργασία  την διοργάνωση παιδικών παρτυ και εκδηλώσεων. Θα μας βρείτε σε  γενέθλια, σχολικές εκδηλώσεις, παιδότοπους , παιδικά θέατρα και  γενικά όπου υπάρχουν παιδικά θεάματα.  Δραστηριοποιούμαστε  αρκετά χρόνια και έχουμε καταφέρει να είμαστε ανάμεσα στα κορυφαία brand name του χώρου μας. Η φιλοσοφία μας απλή, σεβασμός στον πελάτη, ποιοτική παροχή υπηρεσιών και λογικές τιμές.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την δουλειά μας στο site www.klooun-zavolies.gr

  • Έχοντας μία πολύχρονη εμπειρία στον χώρο, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτού του χώρου;

Θα έλεγα πως για εμένα είναι δυο τα βασικά πλεονεκτήματα, το πρώτο είναι το ότι κατάφερα να κάνω την ταχυδακτυλουργία επάγγελμα και να ζω από αυτό. Νοιώθω πραγματικά τυχερός που αυτό που αγαπούσα το έκανα επάγγελμα. Το δεύτερο πλεονέκτημα είναι ότι δουλεύω με παιδιά. Τα παιδιά είναι μια ανεξάντλητη πηγή καλοσύνης  και αγάπης. Τα συναισθήματα αυτά είναι τόσο έντονα που χωρίς να το καταλάβεις σε επηρεάζουν και σε διαμορφώνουν ως  χαρακτήρα προς το καλό. Όταν συναναστρέφεσαι  παιδιά σίγουρα θα γίνεις καλύτερος άνθρωπος.

Βέβαια υπάρχουν και μειονεκτήματα και δυσκολίες. Το να γίνεις επαγγελματίας  ταχυδακτυλουργός δεν είναι καθόλου εύκολο, είναι αρκετά χρονοβόρο και  χρειάζεται ατελείωτη εξάσκηση.  Θα πρέπει να επενδύεις συνεχώς σε νέο πανάκριβο εξοπλισμό, χρειάζεται γερό στομάχι να αντέχεις την έκθεση και την κριτική. Πρέπει σε κάθε παράσταση να δίνεις εξετάσεις, και φυσικά θα πρέπει να προσαρμόζεσαι στης δυσκολίες του εκαστοτε  χώρου που καλείσαι να παίξεις.

 Το δεύτερο  μειονεκτήματα είναι ότι όταν συναναστρέφεσαι με παιδιά θα πρέπει να είσαι παρά πολύ προσεκτικός, στο τι τους μεταδίδεις,  τα παιδικό μυαλό  είναι σαν σφουγγάρι παίρνει ότι του δώσεις χωρίς να έχει ακόμη την ικανότητα να το φιλτράρει.


  •  Ποια είναι η σχέση σας με τους μικρούς μας φίλους, θεωρείτε ότι είναι ο πιο αυστηρός κριτής;

Είναι ένα δύσκολο και απαιτητικό  κοινό, δεν αρκεί απλά να βγεις και να κάνεις ένα performing, παίζοντας απλά ένα ρόλο και παρουσιάζοντας κάποια trick.
 Εάν δεν έχεις ουσιαστική επικοινωνία και αλληλεπίδραση το  έχασες το παιχνίδι. Κάθε φορά δίνεις εξετάσεις, κάθε φορά δίνεις την ψυχή σου…  Προσπάθησα από την αρχή να κάνω ένα διαδραστικό πρόγραμμα στο οποίο τα παιδιά θα συμμετέχουν ενεργά. Δεν με ενδιέφερε να βγαίνω και να παρουσιάζω κάποια μαγικά όντας αποστασιοποιημένος, με ενδιέφερε η επικοινωνία. Αυτό είναι κάτι για το οποίο προσπαθώ συνέχεια γιατί κάθε φορά συναντάς διαφορετικά παιδιά  και θέλει άλλη αντιμετώπιση. Τα παιδιά είναι σκληρά. Δεν έχουν αναπτύξει πλήρως της κοινωνικές δεξιότητες των μεγάλων, δεν γνωρίζουν από Savoir Vivre ,αντιδρούν στα ερεθίσματα που δέχονται κυρίως με το ένστικτο και τον αυθορμητισμό. Θα  πουν αυτό που πραγματικά πιστεύουν είτε καλό είτε κακό και θα αντιδράσουν ανάλογα.

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα ας υποθέσουμε ότι έχουμε πάει να δούμε μια παιδική παράσταση, και στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι  μια κατά γενική ομολογία ταλαντούχα και καταξιωμένη ηθοποιός.  Εάν η ερμηνεία της ηθοποιού δεν μας αρέσει, ως ενήλικες θα  πούμε μεν ότι δεν μας άρεσε, αλλά θα δώσουμε ελαφρυντικά στην ηθοποιό . Γιατί πιθανόν να την έχουμε δει σε άλλους ρόλους και να ήταν εξαιρετική. Άρα θα πούμε ότι ήταν σε άσχημη μέρα η δεν ήταν καλό το σενάριο η δεν της ταίριαζε ο ρόλος κλπ. Τα παιδιά όμως που θα έχουν δει την ίδια ακριβώς  παράσταση εάν δεν τους αρέσει δεν θα ψάξουν για ελαφρυντικά, γιατί δεν τα γνωρίζουν. Τα παιδιά θα πουν απλά ‘’Δεν μου άρεσε’’ Αυτό όμως έχει και την καλή του πλευρά γιατί ότι τους δώσεις θα λάβεις.


  •  Ποιες είναι οι δυνατότητες και οι προοπτικές της ταχυδακτυλουργίας στο θεατρικό χώρο;  Και αν εσείς θα θέλετε να συμμετάσχετε ποτέ σε κάποια θεατρική σκηνή;

Έχω ήδη κάνει μια απόπειρα, συμμετέχοντας σε μια παιδική παράσταση  τα ‘’ΜΑΓΙΚΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ’’ μια παιδική κωμωδία με  διαδραστικα μαγικά,  που ανέβηκε στο θέατρο διαχρονο. Αυτήν την στιγμή ο βασικός στόχος μου είναι  αυτό ακριβώς,  να κάνω θεατρικές  παραστάσεις όπου θα ενώνονται η ταχυδακτυλουργία με την θεατρική μυθοπλασία . Πιστεύω περίτρανα ότι η ταχυδακτυλουργία έχει μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές στο θεατρικό χώρο. Και αυτό το πιστεύω δεν είναι αυθαίρετο.  Σήμερα σε όλες τις ανεπτυγμένες θεατρικά χώρες υπάρχουν αρκετές παραστάσεις που ενώνεται το θέατρο με την  ταχυδακτυλουργία. Μην ξεχνάμε ότι το  μιούζικαλ με ταχυδακτυλουργικά «The Magic Man»είναι  ένα από τα μακροβιότερα και πιο εμπορικά  σόου στη θεατρική ιστορία του Σικάγου.  Στην Ελλάδα δυστυχώς είμαστε αρκετά πίσω, η ταχυδακτυλουργία περιορίζεται στην μορφή του stage magic show .

Πρέπει οι άνθρωποι  του θεάτρου να πιστέψουν σε εμάς . Για να γίνει όμως αυτό πρέπει πρώτα εμείς οι ταχυδακτυλουργοί να αλλάξουμε αρκετά πράγματα. Εάν θέλουμε να μπούμε σοβαρά στο χώρο του θεάτρου χρειάζεται  να εναρμονιστούμε με τους κανόνες και τους νόμους του. Θα πρέπει να μιλήσουμε την γλώσσα του.  Αυτό σημαίνει ότι  πρέπει να αναθεωρήσουμε αρκετά πράγματα, και σε κάποιους τομείς να αρχίσουμε από το μηδέν. Αν θες να σε πάρουν στα σοβαρά και να κάνεις κάτι αξιόλογο στο θέατρο, δεν αρκεί  μόνο να είσαι ένας καλός ταχυδακτυλουργός  χρειάζεται απαραίτητα να γνωρίζεις και άλλα   πράγματα, όπως  υποκριτική, αυτοσχεδιασμό, κινησιολογία, ορθοφωνία. Το θετικό είναι ότι τα τελευταία χρόνια ορισμένοι ταχυδακτυλουργοί κάνουμε σταθερά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Χρειάζεται χρόνος και αρκετή δουλεία, πιστεύω όμως πως στο τέλος  θα γεννηθούν  εξαιρετικά πράγματα.

  •  Τι είναι αυτό που θεωρείτε ότι λείπει από τον χώρο των θεατρικών παραστάσεων;

Πιστεύω  το ελληνικό θέατρο παιδικό και ενηλίκων  υστερεί σε τρία βασικά πράγματα, σε θεατρικούς παραγώγους, σε κτιριακές υποδομές , και σε μπάτζετ. Στης μέρες μας με την οικονομική κρίση οι παραγωγές με ικανοποιητικό μπατζετ είναι λίγες . Ανεβαίνουν κάθε χρόνο αρκετές παραστάσεις, ελάχιστες  από αυτές είναι κερδοφόρες. Οι  υπόλοιπες αυτοχρηματοδοτούνται από τους συντελεστές και στην καλύτερη των περιπτώσεων  τα έσοδα καλύπτουν τα έξοδα. Με αποτέλεσμα άτομα να μην πληρώνονται τα συμφωνημένα η να συμμετέχουν αφιλοκερδώς. Βλέπουμε ταλαντούχες ομάδες καλλιτεχνών  να θέλουν να το παλέψουν , αλλά πως? Μια παράσταση για να ανέβει χρειάζονται χρήματα για ενοικίαση χώρου και εξοπλισμού, για πρόβες, κοστούμια, σκηνικά, διαφήμιση κλπ. Βέβαια λένε ότι  το θέατρο ανθεί καλλιτεχνικά εν καιρώ κρίσης. Ας το ελπίσουμε.

 Τώρα στο παιδικό θέατρο οι ελλείψεις δεν έχουν να κάνουν μόνο με τα χρήματα, το πρόβλημα είναι πιο βαθύ, υπάρχει θέμα νοοτροπίας. Μιας και απευθύνεστε ως σελίδα σε θεατρόφιλους αναγνώστες, είναι καλό να ειπωθούν κάποιες αλήθειες.  Είναι κοινό μυστικό όσων ασχολούνται με  θεάματα για παιδιά ότι  για αρκετούς, το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα περνά σε δεύτερη μοίρα. Δυστυχώς αρκετά θεατρικά ποντάρουν και επενδύουν μόνο στης δημόσιες σχέσεις και πως  θα  φέρουν σχολεία στην παράσταση. Αδιαφορώντας αν η παράσταση έχει να προσφέρει αυτό που το τμήμα μάρκετινγκ υπόσχεται και διαφημίζει στο δελτίο τύπου. Βέβαια σε πείσμα αυτών υπάρχουν και αρκετοί άνθρωποι του παιδικού θεάματος  που κάνουν εξαιρετική δουλεία. Πιστεύω οι  θεατές πλέον αρχίζουν και ξεχωρίζουν τι είναι άξιο και αληθινό,  και τι όχι.

  •   Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Αυτήν την χρονική στιγμή βρίσκομαι σε μια αρκετά δημιουργική  φάση, δουλεύω πάνω σε δύο διαφορετικά project . Το ένα είναι ένα καθαρόαιμο ταχυδακτυλουργικό  show, που θα αποτελείται από αρκετά μαγικά τεχνάσματα, και θα  είναι στην ουσία μια μίξη οπτικών και διαδραστικων  μαγικών.   Ενώ το άλλο είναι κάτι εντελώς νέο και  διαφορετικό από αυτά που έχω κάνει έως τώρα. Θα έχει θεατρικά στοιχεία και θα ξετυλίγεται μέσα από μια ιστορία, γενικά είναι ένα πρωτότυπο και αρκετά φιλόδοξο  concept . Παράλληλα θέλω  να συνεχίσω να εμφανίζομαι σε ιδιωτικούς  χώρους που αφορούν παιδικές εκδηλώσεις κάνοντας ένα άκρως διαδραστικό πρόγραμμα.


  •  Ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας.

Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης  , ακούω συχνά από πολλούς χάριν αστεϊσμού  την ατάκα  «Μόνο με ένα  μαγικό  θα σωθούμε». Επειδή λοιπόν κάτι ξέρω από “μαγικά”  έχω να πω, πως για να γίνει ένα “μαγικό” δεν αρκεί μόνο να το περιμένουμε, δεν θα γίνει ποτέ από μόνο του. Για να γίνει το “μαγικό” θα πρέπει κάποιος να το πιστέψει και  να σηκωθεί να κουνήσει ένα ραβδί.  Τότε μόνο θα γίνει . Εάν δεν υπάρξει δράση από εμάς  όσο και να περιμένουμε το “μαγικό” δεν θα γίνει από μόνο του.  Δράση και αισιοδοξία  λοιπόν.